Friday, March 6, 2015

Wad dalam tandas

Huddersfield (Britain): Seorang pesakit yang cemas kerana menunggu giliran menjalani pembedahan di sebuah hospital di sini terkejut selepas ditempatkan di dalam tandas.
Kejadian itu berlaku apabila Darren Walters, 36, diberikan notis singkat oleh doktor untuk datang ke hospital kerana pembedahan membuang buasirnya dijadualkan semula.
Apabila tiba di hospital tag yang dipakai Walters tertukar dengan pesakit lain menyebabkan doktor membuat persiapan pembedahan yang salah.
Kesilapan berkenaan disedari doktor tidak lama selepas itu dan mereka terpaksa menangguhkan pembedahan terhadap Walters.
Disebabkan tidak mempunyai ruang untuk menempatkan Walters, seorang jururawat menyediakan sebuah katil di dalam tandas di wad berkenaan.
Katil terbabit diletakkan di bawah pancuran air dan bersebelahan dengan tandas.
Bapa tiga anak itu berkata, dia berada di dalam bilik kecil itu selama empat jam sebelum pembedahan dijalankan.
Lebih menyakitkan lagi, dia diberikan enema yang menyebabkan dia terpaksa menggunakan tandas berulang kali.
“Saya mengambil gambar di atas katil dan menghantar gambar itu kepada isteri saya.
“Isteri saya terkejut dengan keadaan itu dan meminta saya keluar, tetapi saya enggan,” katanya.
Ujarnya, dia bersetuju masuk ke dalam tandas kerana doktor memberitahu pembedahannya terpaksa ditangguhkan.
“Pihak hospital memberitahu mereka sudah melakukan yang terbaik.
“Tetapi adakah tindakan mereka menempatkan saya di dalam tandas baik untuk semua orang?
“Tiada siapa di dalam wad yang boleh masuk ke dalam tandas sepanjang saya berada di dalamnya,” jelasnya.
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 6 Mac 2015 @ 7:46 AM


KATIL Walters yang ditempatkan dalam tandas.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/35007#sthash.UmRUmhfB.dpuf

No comments:

Post a Comment