Saturday, August 29, 2015

Polis kawal ketat Dataran Merdeka


NIZAM ZAIN
29 OGOS 2015Polis kawal ketat Dataran Merdeka
Polis kawal ketat Dataran Merdeka Pagar besi mula diletakkan di Jalan Raja berdekatan Dataran Merdeka dan dikawal sekumpulan anggota polis selepas raptai penuh Hari Kemerdekaan ke-58 berakhir sebentar tadi‎. - Foto Sinar Harian oleh NIZAM ZAIN

KUALA LUMPUR - Raptai penuh Hari Merdeka ke-60 yang sedang berlangsung di Dataran Merdeka seawal jam 8 pagi tadi berada dalam keadaan terkawal dengan kawalan ketat pihak polis di sepanjang Jalan Tun Perak dan Jalan Parlimen, di sini, hari ini.

Tinjauan Sinar Online mendapati Jalan Tun Perak dan Jalan Parlimen berdekatan lokasi raptai tersebut telah mula ditutup kepada semua kenderaan seawal jam 7 pagi tadi dengan kawal polis trafik untuk menyuraikan lalu lintas.

Selain itu, Jalan Raja berhadapan dengan Bangunan Sultan Abdul Samad turut diletakkan penghalang jalan sejauh 1km dari lokasi raptai.

Dalam kesibukan raptai dijalankan, peserta Bersih 4.0 mula kelihatan menuju lima lokasi berkumpul perhimpunan itu seawal jam 9 pagi tadi.

Sinar Online mendapati peserta Bersih 4.0 yang memakai tshirt kuning kelihatan seolah-olah 'takut' ketika melalui Jalan Tun Perak dalam keadaan berkumpulan.

Tidak kurang pula, peniaga air turut kelihatan sibuk menolak bekas air untuk mencari lokasi sesuai untuk melariskan jualan sebelum perhimpunan itu bermula jam 2 petang nanti.

Dianggarkan kira-kira 200 anggota polis diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga di sekitar Dataran Merdeka bagi menghalang peserta Bersih 4.0 menceroboh lokasi raptai Hari Kemerdekaan itu.

No comments:

Post a Comment