Saturday, August 29, 2015

TSMY tak sertai Bersih 4.0, kini di luar negara


RAZIATUL HANUM A.RAJAK
29 OGOS 2015Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin

KUALA LUMPUR - Bekas Setiausaha Politik, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Mohd Nardin Awang menafikan penyebaran berita mengenai penglibatan bekas Timbalan Perdana Menteri itu dengan perhimpunan Bersih 4.0 yang akan berlangsung hari ini.

Melalui satu kenyataan yang dimuatnaik melalui Facebook Muhyiddin sebentar tadi, Mohd Nardin memberitahu Muhyiddin kini berada di luar negara.

"Merujuk kepada berita yang tersebar di media sosial bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin telah bersetuju untuk menyertai perhimpunan Bersih 4.0, adalah dimaklumkan bahawa berita tersebut palsu, berniat jahat dan disebarkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab," katannya.

Tegasnya, Muhyiddin tidak pernah menyatakan persetujuannya untuk menyertai perhimpunan Bersih 4.0 dengan mana-mana bekas setiausaha politiknya.

"Tan Sri Muhyiddin tidak pernah menyatakan persetujuannya melalui mana-mana mantan Setiausaha Politik beliau untuk menyertai perhimpunan Bersih dan tiada sebarang komunikasi dibuat antara mana-mana mantan Setiausaha Politik beliau dengan pihak penganjur Bersih seperti yang didakwa.

"Sementelahan pula beliau berada di luar negara pada tarikh perhimpunan Bersih diadakan.Sekian, terima kasih," katanya.

Sebelum ini, Anak Muda Harapan Baru ada menjemput Muhyiddin untuk menyertai perhimpunan tersebut.

Bersih 4.0 dijadualkan berlangsung 34 jam di sekitar ibu kota bagi menyatakan desakan terhadap lima tuntutan termasuk pilihanraya bersih, kerajaan bersih, kukuhkan demokrasi berparlimen, hak membantah dan selamatkan ekonomi.

No comments:

Post a Comment