Mail Online melaporkan, pemenang Miss Uncensored News Thailand 2015, yang diadakan di sini pada bulan lalu, Khanittha Phasaeng, 17. sujud di hadapan ibunya, sambil memakai mahkota bertatahkan mutiara bersebelahan bekas tong sampah, sebagai ucapan terima kasih atas segala pengorbanan ibunya selama ini.
Tindakan Khanittha atau lebih dikenali sebagai Mint itu berjaya menyentuh hati ramai pengguna laman sosial yang memuji tindakannya yang tidak mudah lupa daratan ketika mengecapi kejayaan.
Menurut sumber, ibu pemenang ratu cantik itu membesarkan anaknya seorang diri dengan bekerja sebagai pemungut sampah sarap di sebuah bandar kecil di negara ini.
“Setiap kejayaan yang saya raih ketika ini adalah untuk ibu saya. Saya dan ibu hidup dengan melakukan pekerjaan yang jujur demi mencari rezeki yang baik, Tak ada apa yang perlu dimalukan,” kata Mint seperti dipetik laman web DramaFever News.
Mint berkata, dia langsung tidak pernah terfikir akan memenangi pertandingan ratu cantik berkenaan kerana sedar pesaing-pesaing yang lain turut hebat dan berkebolehan.
“Sejak memenangi pertandingan tersebut saya banyak menerima tawaran bekerja dalam bidang pengiklanan, filem dan televisyen.
“Namun, ibu saya tetap mahu menjadi seorang pengutip sampah, tetapi kali ini dia tidak mahu saya membantunya,” jelas Mint.