Friday, October 30, 2015

Ratu tak malu selongkar sampah

Agensi
Samut Prakan:Gambar seorang ratu cantik muda kembali ke kampungnya di sini, wilayah di tengah Thailand, untuk mengucapkan terima kasih dengan melutut di hadapan wanita yang membesarkannya selama ini menjadi viral di Internet sejak beberapa hari lalu.

Dengan mahkota berkilauan dan selempang sutera, Khanittha ‘Mint’ Phasaeng, 17, pemenang Ratu Berita Tanpa Tapisan Thailand 2015 - melutut di depan ibunya di depan tong sampah untuk mengucapkan terima kasih kepada apa yang dilakukan kepadanya selama ini.

Gambar mengharukan itu mendapat perhatian orang ramai. Ibu Mint yang membesarkannya menyara hidup keluarganya dengan menyelongkar sampah untuk mencari barang yang boleh dikitar semula. Mereka juga menjual pakaian terpakai.

“Apa yang saya capai sekarang ialah kerana ibu saya. Kami menyara hidup dengan melakukan kerja secara jujur. Tidak ada apa yang hendak saya malukan,” kata Mint.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 30 Oktober 2015 @ 7:02 AM

MINT dengan mahkota dan selempang yang dimenanginya melutut depan ibunya untuk ucapkan terima kasih. Gambar kanan, Mint (kiri) membantu ibunya menyelongkar sampah.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/89334#sthash.3cBMx3AP.dpuf

No comments:

Post a Comment