Monday, August 9, 2010

habislah PAS

194 keluar Pas


MUSTAPA Mohamed diiringi Dali Hussin bersalaman dengan ahli Pas yang menyertai UMNO di Kampung Tukang Dollah, Pengkalan Chepa, Kota Bharu, semalam.


KOTA BHARU 8 Ogos – Seramai 194 ahli Pas dari sini mengambil keputusan menyertai UMNO kerana terkilan dengan sikap pemimpin parti itu yang didakwa gagal membawa perubahan selain enggan berjuang untuk penyatuan orang Melayu di negara ini.
Mereka merupakan ahli Pas di tiga kampung di Pengkalan Chepa dekat sini iaitu Kampung Tukang Dollah, Kampung Pantai Cahaya Bulan dan Kampung Tok Betek.
Ketiga-tiga kampung tersebut sebelum ini mendapat gelaran ‘kawasan hijau’ berikutan sokongan fanatik penduduknya kepada Pas.
Kesemua ahli Pas terbabit menyerahkan borang permohonan keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed sempena ceramah ‘Selamat Tinggal Pas’ yang dihadiri lebih 2,000 penduduk di Kampung Tukang Dollah di sini malam tadi.
Turut menyampaikan ceramah ialah Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa, Dali Hussin dan Mudir Pondok Pok Krau Tumpat, Mohammed Zainal Abidin.
Mustapa dalam ucapannya mengisytiharkan gerakan untuk memastikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) merampas kembali Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.
“Beberapa bulan lalu ketika di Pasir Mas ada penyokong setia Pas termasuk pemimpin mereka menyertai UMNO dan malam ini sekali lagi anda semua telah membuat satu keputusan yang betul.
“Di sinilah kita bermula, saya mengisytiharkan gerakan habis-habisan untuk kita bersama-sama menumbangkan Pas Kelantan dan merampas semula negeri ini,” jelas beliau sambil mendapat sorakan padu penduduk yang hadir.
Sementara itu, Salmah Yahya, 66, berkata, dia telah menjadi ahli Pas sejak 36 tahun lalu kerana mengikut jejak langkah arwah ibu bapanya.
Bagaimanapun, jelasnya, selepas melihat semua dasar dan kekerasan Pas dalam memperjuangkan perpaduan, dia mulai insaf dan memilih untuk beralih arah.
“Saya pun belajar agama, belajar isu-isu semasa dan fasal perpaduan ini memang tidak boleh dimaafkan, bukan setakat pembangunan yang gagal diberikan.
“Kami tidak mahu lagi tertipu dan mengharapkan sesuatu daripada Pas kerana hanya UMNO yang mampu memberikannya,” jelasnya.
Bagi pemborong ikan, Zulkifli Jafar, 45, pula, dia telah memohon kerajaan Pas untuk membina Jeti Kuala Pak Amat sejak beberapa tahun lalu tetapi gagal, namun selepas masalah tersebut dimaklumkan kepada pemimpin UMNO, ia segera dibina.
“Sekarang jeti sudah ada dan senang untuk kami bekerja. Jadi kenapa perlu saya menyokong Pas lagi kalau selama ini mereka tidak menyokong atau membela kami,” tegasnya.

No comments:

Post a Comment