Tuesday, November 9, 2010

Rosmah simpati tragedi dua beradik

POKOK SENA: “Saya tak sangka hari ini (semalam), kami menerima kunjungan orang besar dari jauh,” kata Noraini Ilyas, 38, ibu kepada Nurul Nadia Mohamad Sukur, 13, dan Nurul Syafika, 9, yang lemas dalam banjir di Kampung Bukit Teriak, Mukim Telaga Mas, di sini, Rabu minggu lalu ketika menerima kunjungan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, di rumahnya di kampung itu, semalam.
Noraini, ibu kepada lima anak itu ketika ditemui, berkata dia masih terkejut dengan kejadian itu, lebih-lebih kedua-dua mangsa adalah anak yang paling rapat dengannya.

Dalam kunjungan itu, Rosmah yang meluangkan masa kira-kira satu jam bersama keluarga itu turut menyampaikan sumbangan peribadi sebanyak RM3,000 kepada mereka selain menyampaikan ucapan takziah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang belum berkesempatan melawat mangsa banjir atas faktor kesihatan.

Dalam kejadian itu, dua beradik berkenaan yang membonceng motosikal yang ditunggangi seorang rakan mereka terbabas ke dalam tali air ketika melalui jalan di kawasan itu sebelum hilang dibawa arus deras.

Mayat mereka dijumpai keesokannya kira-kira 50 meter dari tempat terjatuh.

Noraini berkata, beberapa hari sebelum kejadian itu dia sudah dapat berasakan sesuatu yang buruk bakal berlaku terhadap keluarganya.

No comments:

Post a Comment