Sunday, February 27, 2011

BN berentap lawan Pas di Kerdau, Merlimau




ROSLAN (kanan) dan Yuhaizad selepas penamaan calon di Merlimau semalam.


KUALA LUMPUR - Seperti yang dijangka, pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kerdau di Pahang dan DUN Merlimau di Melaka menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Barisan Nasional (BN) dan Pas.
Pengundian bagi kedua-dua pilihan raya kecil itu akan diadakan serentak pada 6 Mac ini.
Bagi DUN Kerdau, BN diwakili oleh Naib Ketua UMNO Bahagian Kuala Krau, Syed Ibrahim Syed Ahmad, 44, manakala Pas diwakili oleh Ketua Penerangan Pas Pahang, Hassanuddin Salim, 43.
Bagi DUN Merlimau, BN diwakili Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Jasin, Roslan Ahmad, 44, manakala Pas pula diwakili oleh Timbalan Ketua Pemuda Pas Melaka, Yuhaizad Abdullah, 38.
Pegawai pengurus pilihan raya kecil DUN Kerdau, Datuk Tarif Abdul Rahman mengumumkan calon yang akan bertanding di Dewan Tun Razak Majlis Perbandaran Temerloh kira-kira pukul 11.30 pagi.
Menurut Tarif, terdapat satu bantahan diterima tetapi telah ditolak.
DUN Kerdau kosong berikutan kematian wakil rakyatnya, Datuk Zaharuddin Abu Kassim daripada BN pada 12 Februari lalu.
Di Merlimau, Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Roslan Eusoff mengumumkan nama kedua-dua calon yang bertanding pada pukul 11.28 pagi selepas setengah jam tempoh bantahan.
Roslan menyerahkan borang pencalonannya pada pukul 9.07 pagi manakala Yuhaizad menyerahkan borang pencalonan pada pukul 9.05 pagi.
Kosmo! Online - Negara

No comments:

Post a Comment