Tuesday, February 15, 2011

Tanam mayat anak baru lahir di belakang rumah



KUALA LUMPUR: Sepasang suami isteri ditahan selepas cuba menanam anak kelima mereka yang meninggal dunia selepas 10 hari dilahirkan di belakang rumah mereka di kawasan setinggan di Jinjang Utara, di sini, tengah hari kelmarin.Kejadian sekitar 1.45 tengah hari itu disedari seorang jiran selepas bapa bayi berkenaan datang meminjam cangkul dengan alasan mahu menanam uri bayinya yang baru dilahirkan.Jiran pasangan itu, Encik Mohd Ashaari Ulong, 56 tahun, berkata beliau mengesyaki sesuatu apabila jirannya tiba-tiba ingin meminjam cangkul dan menanam uri sedangkan bayinya telah lahir lebih seminggu lalu.'Pada masa sama, saya tidak pernah mendengar tangisan bayi dari rumah jiran saya itu walaupun saya tahu isteri jiran saya sudah melahirkan anak,' kata beliau ketika ditemui, kelmarin.Berikutan rasa waswas itu, Encik Mohd Ashaari enggan meminjamkan cangkulnya.'Saya meminta anak buah saya meninjau kawasan rumah lelaki itu dan diberitahu ada kesan timbusan tanah di belakang rumahnya. Mungkin ada sesuatu ditanam, jadi saya menghubungi polis memaklumkan kejadian itu dan sepasukan polis tiba untuk menyiasat. Saya terkejut apabila polis menemui mayat bayi lelaki ditanam dalam lubang itu,' katanya.Menurut sumber, mayat bayi itu dihantar ke Bilik Mayat Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.Berikutan itu, pasangan terbabit, yang berusia 40-an, ditahan bagi siasatan lanjut. Timbalan Ketua Polis Sentul, Superintenden Zainuddin Ahmad, yang dihubungi mengesahkan kejadian itu. -- Harian Metro.Cyberita Online Luar Negara

No comments:

Post a Comment