Friday, April 1, 2011

3 dipanggil siasat komik lucah

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri: "

KUALA LUMPUR, 31 Mac - Polis telah memanggil tiga individu bagi membantu siasatan berhubung penyebaran komik 16 muka surat mengandungi imej-imej lucah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dihantar kepada penduduk di kawasan Lembah Pantai di sini, baru-baru ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah memberitahu hari ini, salah seorang individu itu adalah pengadu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan dua lagi individu yang turut dipanggil memberi keterangan dan membantu siasatan kes itu.

'Siasatan telah dimulakan namun masih di peringkat awal dan kita juga telah merakamkan percakapan saksi bagi aduan terbabit.

'Kita akan maklum perkembangan nanti apabila siasatan telah selesai,' jelasnya ketika sidang akhbar selepas perasmian Kelab Toastmasters di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur di sini hari ini.

Kelmarin Nurul Izzah hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini, untuk membuat laporan berhubung penyebaran komik bertajuk 'Kisah Juara Raja Lawak' itu yang diterimanya melalui sebuah Pejabat Pos di Shah Alam.

Difahamkan, terdapat beberapa nama dikaitkan dengan Anwar turut dimasukkan dalam komik berkenaan.

habis"

No comments:

Post a Comment