Saturday, April 30, 2011

Rita Rudaini selamat lahirkan anak kedua





Rita Rudaini Mokhtar selamat melahirkan anak keduanya di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 29 April – Pelakon Rita Rudaini Mokhtar, 35, selamat melahirkan anak kedua di sebuah hospital swasta, di sini hari ini.
Bayi seberat 2.75 kilogram yang lahir sekitar pukul 1.26 petang itu diberi nama Airit Rafqa Arjuna.
“Keadaan Rita sudah stabil dan syukur kepada Allah kerana semuanya sudah selamat.
“Rita bersyukur kerana tidak berhadapan dengan sebarang komplikasi sewaktu melahirkan dan anak juga lahir dengan sihat,” kata Rita kepada Utusan Malaysia.
Pelakon itu juga berharap agar kehadiran Arjuna akan menambah lagi seri dalam kehidupan rumah tangganya dengan suami, Aidil Zafuan Abdul Radzak, 24.
Anak pertama pasangan ini, Airit Rayyan Rizqin kini berusia hampir dua tahun.
Mengenai makna di sebalik nama bayi berkenaan, kata Rita, dia suka kepada perkataan Arjuna yang berkaitan dengan sifat gagah perkasa dan kepahlawanan.
“Bayi inilah ‘wira’ yang menyelamatkan saya pada ketika dilanda pelbagai masalah selama mengandungkan dia.
“Apa juga dugaan dalam rumah tangga ayah dan ibunya, Arjuna tetap gagah dan bertahan di dalam kandungan saya. Sebab itu saya letak dia sebagai arjuna kepada kami sekeluarga,” kata Rita.
Rita didapati hamil anak kedua pada ketika rumah tangganya dengan pemain bola sepak kebangsaan itu berhadapan dengan banyak masalah sehingga membawa kepada perbincangan di peringkat mahkamah.
Ketika tempoh sembilan bulan mengandungkan anak keduanya, Rita beberapa kali dilaporkan berselisih faham dengan Aidil, sehingga membawa kepada kes tuntutan sulh di Mahkamah Syariah Seremban pada penghujung tahun lalu.

No comments:

Post a Comment