Saturday, May 28, 2011

Schwarzenegger hadapi siasatan jenayah



 SCHWARZENEGGER di sisi poster filem Terminator pada tahun 2003.
SCHWARZENEGGER di sisi poster filem Terminator pada tahun 2003.

Bekas Gabenor California dituduh guna dana pembayar cukai sorok penipuan, skandal

LOS ANGELES: Pelakon terkenal Amerika Syarikat, Arnold Schwarzenegger mungkin berhadapan dengan siasatan jenayah atas tuduhan beliau menggunakan dana pembayar cukai untuk menyorokkan penipuan dan skandal ketika menjadi gabenor California.
Peguam Negara akan melihat dakwaan itu yang turut merangkumi perbuatannya menggunakan kakitangan untuk menyembunyikan hubungan sulitnya, lapor laman web Amerika.
Seorang bekas anggota polis yang juga ketua keselamatan di Hotel Sacramento Hyatt Regency, William Taylor, berkata Schwarzenegger, 63, menggunakan pegawai pengawal lebuh raya untuk menyeludup masuk wanita ke suite penginapannya.

Bekas bintang filem Terminator itu berpisah dengan isterinya Maria Shriver, 55, selepas mendapati beliau mempunyai anak luar nikah, Joseph, 13, dengan pembantu rumahnya, Mildred Baena, 50.

“Tiga kali selepas gabenor tiba bersendirian, Perkhidmatan Perlindungan Pemimpin CHP tiba dengan kereta rasmi bersama seorang atau dua wanita dewasa.

“Mereka bergegas mengiringi wanita itu menerusi pintu masuk ke lif menuju ke suite persendirian gabenor itu. Umur mereka antara 18 hingga 25 tahun, berambut perang dan memakai pakaian seksi seperti ke kelab.
“Mereka berada di sana dua hingga empat jam. Ini membuatkan saya sangat marah hanya memikirkan apa yang terjadi,” katanya.

Taylor mendakwa, tiada sesiapa pun bersuara kerana khuatir dipecat. Polis dan sumber rapat dengan bekas gabenor itu menafikannya.

Dakwaan itu umpama skandal ‘Troopergate’ yang menjatuhkan bekas Presiden Bill Clinton apabila dua anggota polis Arkansas mendakwa menguruskan teman seks kepada ahli politik itu semasa beliau menjadi gabenor negeri berkenaan. – Agensi Berita Harian Online | Schwarzenegger hadapi siasatan jenayah

No comments:

Post a Comment