Thursday, July 7, 2011

Kelakar lihat cek RM1 juta




PATHMANABHAN (dua dari kiri) bersama tiga pekerjanya yang didakwa membunuh Sosilawati dan tiga rakan dibawa ke Mahkamah Tinggi Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Seorang rakan karib jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya semalam memberitahu Mahkamah Tinggi Shah Alam di sini yang wanita itu pernah menerima cek berjumlah RM1 juta daripada bekas peguam, N. Pathmanabhan.

Junaidah Ismail, 52, memberitahu, cek tersebut ditunjukkan Sosilawati kepadanya selepas Allahyarham mengambilnya daripada Pathmanabhan ketika mereka bertemu di hadapan pejabat bekas peguam itu di Banting pada pukul 5.30 petang 3 Ogos 2010.

Selepas itu, jutawan tersebut mengajaknya untuk makan di Pelabuhan Klang untuk meraikan hari lahirnya dengan menaiki kereta yang dipandu Kamaruddin Shamsuddin.

Katanya, Sosilawati bertemu dengan Pathmanabhan selama lima minit dan ada perbualan di antara mereka. Ketika itu, dia dan Kamaruddin tunggu di dalam kereta.

“Wati (Sosilawati) suruh saya tengok dan berkata ‘aku dapat payment’ dan semasa saya nak pulangkan cek itu kepadanya, saya nampak cek itu cek tunda.

“Saya tanya kenapa tarikh September sedangkan ini bulan Ogos tetapi dia (Sosilawati) kata tidak apa, sebab mereka dah bincang sebelum ini. Cek itu adalah atas nama Southern Symphony Sdn. Bhd. syarikat milik Sosilawati,” katanya pada pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Idham Abd. Ghani.

No comments:

Post a Comment