Saturday, August 6, 2011

Jais usah tunduk


KUALA LUMPUR: Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendesak supaya Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) tidak tunduk kepada mana-mana pihak dalam menjalankan siasatan terhadap serbuan pihak berkuasa agama itu terhadap majlis makan malam di sebuah gereja di Petaling Jaya yang turut dihadiri 12 individu beragama Islam, Rabu lalu.
Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, siasatan terhadap perkara itu sepatutnya diserahkan kepada Jais dan tidak membabitkan campur tangan mana-mana pihak.
“Insiden ini tidak sepatutnya dijadikan sebagai isu politik sebaliknya menyerahkan sepenuhnya kepada Jais untuk tindakan selanjutnya kerana ini semua adalah tanggungjawab mereka (Jais).

“Justeru, Jais perlu lebih tegas dan tidak sesekali gentar dengan tuntutan mana-mana pihak kerana jabatan itu di bawah naungan Sultan Selangor,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.



Mengenai kejadian itu, Ibrahim menegaskan tindakan mendakwah orang Islam menerusi majlis di gereja adalah menyalahi perlembagaan negara.hmetro

No comments:

Post a Comment