Wednesday, September 7, 2011

Usia 120 tahun masih sihat



KOTA BHARU - Siapa sangka dalam usia menjangkau 120 tahun, seorang warga emas, Limah Dollah (gambar) masih dikurniakan kesihatan yang baik dengan penglihatan yang jelas.

Menurut Limah, walaupun tidak mampu melakukan sebarang pekerjaan disebabkan keadaannya yang semakin uzur namun penglihatannya masih jelas.

“Saya tinggal bersama anak dan 12 cucu di Kampung Paya Lada sejak berpuluh tahun lalu. Kini saya menghabiskan masa bersama cucu dan anak saya di rumah dan merekalah yang menjaga makan dan minum saya,” katanya kepada Sinar Harian.

Pendapatan yang tidak seberapa disebabkan anak sulungnya yang hanya bekerja sendiri tidak mematahkan semangatnya untuk meneruskan kehidupan malah dia tetap bersyukur kerana mempunyai tempat bergantung.

“Sekurang-kurangnya saya dapat meraikan sambutan hari raya bersama keluarga,” katanya.

No comments:

Post a Comment