Tuesday, July 24, 2012

KENYATAAN YB SALAHUDDIN BUAT KETUA PENERANGAN UMNO MENJERIT, KAH KAH KAH !


Umpama digambarkan seperti orang yang menggelabah walaupun hanya melalui sms jelas membayangkan kerisauan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan... lalu beliau pula mendakwa yang Umno/Bn akan memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan majoriti dua pertiga kerusi Parlimen... kah kah kah... namun atas dasar apa dakwaan beliau tidak pula dinyatakan... kah kah kah... mungkin atas kenangan lalu yang mengusik jiwa ataupun kenangan dimasa zaman pra-sejarah sewaktu Umno/Bn meletakan Tunggul Kayu pun masih boleh menang... kah kah kah !.

Ini semua berikutan kenyataan Yb Salahuddin Ayob yang juga Naib Presiden Pas semalam... dimana beliau mendakwa 10 hingga 12 kerusi Parlimen di Negeri Johor boleh dimenangi oleh Pakatan Rakyat (PR)... dan juga Umno/Bn akan banyak tewas kerusi di Negeri Sabah dan Serawak... untuk itu bagi menaikan semula semangat ahli-ahli Umno/Bn yang dah hilang semangat kepada Umno/Bn... maka kenyataan tersebut terpaksa dibuat walaupun tanpa asas yang kukuh... kukuh nya ialah dari segi program yang dianjurkan oleh Umno/Bn yang terpaksa mengeluarkan belanja kewangan yang besar jikalau mahu sesuatu program mendapat sambut ahli Umno/Bn... kah kah kah !. baca sini

Kalau YB Salahuddin semalam mengatakan "Saya ditarbiahkan ulama kita (PAS) supaya berjuang dengan realiti dan bukan fantasi... di Johor berlaku kebangkitan rakyat... sokongan orang Cina kepada PAS dan Pakatan Rakyat cukup baik sekarang ini... di Johor saya yakin PR boleh menang antara 10 dan 12 kerusi Parlimen... berlaku kebangkitan rakyat dan peningkatan sokongan pengundi Cina dan bukan Islam kepada PAS dan PR di Johor yang selama ini dianggap sebagai deposit Umno/Bn... Kita bagi dia Umno/Bn 'stroke' di Johor pada PRU13... jika kita PR boleh runtuhkan setengah kerusi Umno/Bn pun sudah boleh ke Putrajaya Insya- Allah".

Tapi tanpa menyatakan atas alasan apa terus sahaja Datuk Ahmad berkata"BN tidak akan berdiam diri dalam mempertahankan kerusi Parlimen yang dimenangi gabungan parti komponen itu selain akan menawan semula kerusi yang kalah pada pilihan raya umum 2008... kami akan menang majoriti dua pertiga... apa pandangan Salahuddin Ayub?... Dia fikir kami berdiam dirikah?... kami tidak mahu takbur tapi dengan izin Allah banyak usaha telah dibuat untuk bantu rakyat... Pembangkang hanya berceramah... PR akan menggunakan pelbagai cara untuk meraih sokongan pengundi... ya, itu style mereka untuk buat keliru sahaja... kita berharap agar rakyat tidak terpengaruh dengan omongan kosong yang dibawa gabungan tiga parti komponen itu". [sumber klik sini]


hemmmmm..... cuba lah lu orang bayangkan beb... baru Yb Salahuddin kata macam tu aje terus beliau menggelabah... kah kah kah... belum betul-betul kalah lagi... kah kah kah... kalau lah ditakdirkan betul-betul Umno/Bn kalah apa lah agaknya benda pelik yang akan dilakukan oleh pemimpin Umno/Bn tu... kah kah kah... umporno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Dicatat oleh Mat Indera Sipejuang

No comments:

Post a Comment