Sunday, August 5, 2012

PERIHAL MURTAD DISELURUH DUNIA


MURTAD bukan hanya berlaku di ASIA tetapi ia berlaku diseluruh pelusuk Dunia, dimana Angka orang-orang yang memeluk Islam lebih rendah daripada yang keluar dari Islam (murtad)
Pelbagai KAJIAN dilakukan diperingkat Antarabangsa dan Pertubuhan Islam tetapi mereka tidak dapat menahan Angka ini daripada terus bertambah.
SEBABNYA
Orang Islam tidak bersatu-padu didalam menjalankan Sistem Pengagihan Sumber Harta yang di Syariatkan didalam Rukun Islam iaitu ZAKAT.
Sedangkan Harta-Harta (wang atau harta benda) daripada Pembayaran Zakat (dalam setahun) MELEBEHI keperluan Masyarakat Islam Sedunia, ini disebabkan pula oleh Sikap Mementingkan Negara Sendiri yang diamalkan oleh Pemerintah negara-negara Islam.
Dan akibatnya, penduduk dari negara-negara miskin atau yang ditindas Keislamannya merasa tersepit dan golongan inilah yang dijadikan sasaran oleh puak-puak agama lain untuk dimurtadkan dari Islam.

HANYA ALLAH SWT SAHAJA YANG TAHU
Seperti Firman Allah Swt mengenai Golongan yang Murtad Secara Dipaksa ataupun Tidak Sengaja :
Ertinya: “Sesungguhnya orang-orang yang mengikrarkan kekufuran setelah mereka beriman, akan mendapatkan murka Allah. Kecuali orang yang diperintah secara paksa untuk mengucapkan ikrar itu sementara hati mereka penuh dengan keimanan. Orang seperti itu akan selamat dari murka Allah. Akan tetapi orang-orang yang merasa lega hatinya dengan kekufuran itu, dan ikrar lisannya sesuai dengan apa yang ada dalam hati, maka mereka itu akan mendapat murka besar dari Allah dan di akhirat kelak, Dia akan menurunkan pada mereka siksa yang besar” (Dari Ayat 106 , Surah An-Nahl)

YANG TERPENTING IALAH
Kita perlu melihat dari dalam KELUARGA kita sendiri,adakah Gejala seperti ini akan melanda daripada "Tanda-Tanda" yang disebut melalui Gambar yang disiarkan?
Jika wujud Tanda-tanda Tersebut adalah menjadi Kewajiban untuk kita segera membenteras dan memperbetulkannya
 

No comments:

Post a Comment