Sunday, September 1, 2013

Anak kahwin, bapa mati

Foto
CAMELA bersama ibu dan bapanya sejurus sebelum lelaki itu tercekik.
London: Satu majlis yang sepatutnya dipenuhi kegembiraan sebaliknya berlangsung dalam suasana pilu apabila bapa pengantin perempuan meninggal dunia secara tiba-tiba akibat tercekik makanan.
Jagan Babwah, 73, duduk di meja khas pengantin bersama kira-kira 160 tetamu bagi meraikan perkahwinan anak perempuannya, Camela di sebuah istana kurun ke-14.

Beberapa minit selepas jamuan berlangsung, dia rebah kerana tercekik daging kambing dan dibawa keluar dari ruang utama majlis.
Beberapa tetamu cuba membantu untuk mengeluarkan daging yang tersekat di kerongkongnya tetapi bapa empat anak itu tiba-tiba mengalami serangan jantung. Dia disahkan meninggal dunia apabila anggota paramedik tiba di tempat kejadian tidak lama kemudian.

Di sebalik detik menyedihkan itu Camela Taylor, 35, memutuskan untuk meneruskan majlis berkenaan kerana yakin itu adalah kemahuan bapanya.

Camela berkata, bapanya sangat gembira pada hari itu dan memakai pakaian segak buat kali pertama sebelum mengiringinya menaiki Rolls-Royce putih ke majlis itu. “Saya tetap meneruskan majlis perkahwinan kerana itu yang dimahukan bapa. Kami sudah merancang majlis itu selama dua setengah tahun dan dia selalu bercakap mengenainya.

“Pada pagi sebelum majlis bermula, bapa sangat gembira kerana saya akan berkahwin hari ini,” katanya. Camela yang bertemu suaminya John Taylor, 28, di tempat mereka bekerja berkata, beberapa minggu selepas kejadian itu, dia berasa sangat menyesal kerana meneruskan majlis terbabit.

No comments:

Post a Comment