Sunday, April 4, 2010

Menteri kewangan kedua ambil anak angkat cina

TAPAH - "Saya sangat seronok... saya bercita-cita menjadi seorang polis," begitulah luahan ringkas seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun yang menjadi anak angkat Menteri Kewangan kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Leong Han Ni yang merupakan pelajar cemerlang SJK (C) Temoh di sini kelihatan sangat gembira walau pun masih malu dan kekok semasa ditemui pada majlis mengambil anak angkat yang berlangsung di rumah datuknya di Kampung Baru Temoh di sini hari ini.

Ahmad Husni berkata Leong adalah anak angkatnya yang pertama dan beliau terpanggil untuk membantu kanak-kanak itu ketika ditemui datuknya yang memohon bantuan kewangan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat dalam satu program awal tahun ini.

Leong ditinggalkan kedua ibu bapanya yang berpisah ketika masih kecil kini dipelihara datuknya, Leong Meow Yong, 79, yang juga seorang Orang Kelainan Upaya (OKU) kerana tidak mempunyai tangan kiri.

Ahmad Husni berkata beliau mengambil Leong sebagai anak angkat bagi memastikan kanak-kanak itu dapat meneruskan pelajaran sehingga peringkat tertinggi memandangkan prestasi cemerlang yang ditunjukkan masa kini.-Bernama

No comments:

Post a Comment