Sunday, June 27, 2010

Aida dah tukar nama


AIDA kelihatan tenang ketika hadir ke mahkamah dalam busana muslimah yang cukup menawan.


DULU Aida Rahim lepas tu Aida Radzwill, sekarang dah jadi Aida Khalida. Terimakasih kepada Aida sebab dia dah guna nama baru sekarang, sedap nama tu. Kata orang kalau guna nama sendiri yang emak bapa kita bagi, lebih berkat. Mungkin lepas dah tukar kepada nama diri sendiri, kehidupan Aida lebih tenang dan bahagia, Joyah harap macam itulah.
Sebut pasal Aida atau nama sebenarnya Khalidah Adibah, Joyah nak cerita apa yang berlaku di mahkamah Selasa lalu. Suaminya, Joe Radzwill mahu pelakon itu kembali semula kepadanya atau jika tidak Aida diisytiharkan sebagai isteri nusyuz.
Joe juga meminta supaya tuntutan cerai fasakh yang dibuat oleh Aida, ditolak oleh mahkamah. Melalui peguamnya, Joe membuat tuntutan supaya pelakon berusia 53 tahun itu kembali taat kepadanya memandangkan mereka masih suami isteri yang sah dan kes berkenaan akan dibicarakan lagi pada hujung Julai depan.
Sesiapa yang tahu tentang kes dia orang ni, tentunya masih ingat yang baru-baru ni, Aida ada membuat permohonan untuk bercerai dengan suaminya itu atas alasan Joe tidak bertanggungjawab dan seringkali menyiksa kehidupannya. Banyak kali Joe membuatkan dia merana dan berada dalam keadaan sedih dan tertekan emosi.
Apa yang Joyah nak ulas ialah ketabahan Aida melalui detik-detik getir seperti sekarang dengan wajah selamba dan senyuman yang tidak melekang di bibir. Walaupun sukar untuk pihak media mendapatkan kenyataannya tentang isu tuntutan cerai itu, Aida tak adalah sampai lari lintang pukang bila jumpa orang media. Dia memang kuat dan tabahlah!
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment