Saturday, June 12, 2010

Celaka: "Arab Saudi Akan Benarkan Israel Guna Ruang Udara Serang Iran" - Sumber Pertahanan AS



Perkataan pertama yang keluar dari mulut saya selepas membaca tajuk berita di atas ialah CELAKA! Celaka kepada boneka Amerika dan Israel di Timur Tengah. Celaka kepada boneka Amerika dan Israel di Mesir/Arab Saudi dan sebagainya.

Menurut berita yang disiarkan oleh Press TV, Arab Saudi dilaporkan telah melancarkan beberapa siri latihan ketenteraan yang bertujuan untuk membenarkan/memudahkan jet-jet Israel menggunakan ruang udara negara itu untuk menyerang tapak nuklear Iran.

Sumber Pertahanan Amerika Syarikat (AS) menyatakan bahawa Israel telah mendapat kebenaran Arab Saudi untuk menggunakan ruang udara di sebelah barat negara itu untuk menyerang Iran.

Untuk memastikan laluan pesawat pengebom Israel ke Iran selamat dan lancar, Riyard dilaporkan telah menjalankan ujian untuk memastikan sistem peluru berpandu negara itu tidak diaktifkan dan memastikan jet-jet pejuang negara itu tidak mengganggu misi Israel

Anda boleh membaca berita lanjut di sini. 

Berkaitan:
Mesir, sebuah lagi negara yang dipimpin oleh boneka Amerika/Israel dilaporkan telah menghalang konvoi bantuan kemanusiaan Algeria daripada memasuki Gaza. Menurut akhbar Algeria, konvoi kapal yang membawa ubat-ubatan, susu tepung, dan sebagainya itu kini berlabuh di Perlabuhan Al Arish sejak Jumaat lalu. Konvoi itu disertai MP, ahli perniagaan, dan aktivis keamanan negara tersebut. Biarpun terdapat perjanjian antara kedua-dua buah negara berkaitan dengan hal ini, namun pihak berkuasa Mesir tetap menghalang konvoi tersebut memasuki Gaza. Hanya tiga MP Algeria dibenarkan masuk ke Gaza melalui pintu Sempadan di Rafah.

Berita lanjut boleh anda baca di sini. 

No comments:

Post a Comment