Friday, September 17, 2010

Jambatan baru siap runtuh



BEGINILAH keadaan jambatan yang runtuh sehingga menjejaskan kehidupan penduduk di Kampung Kalai dan Kampung Kalai Seberang, Jeli semalam.


JELI - Sebuah jambatan berharga RM40,000 yang menghubungkan Kampung Kalai dan Kampung Kalai Seberang di sini hanya mampu digunakan selama tiga minggu apabila ia runtuh baru-baru ini.
Akibat kejadian pada 31 Ogos lalu, kira-kira 200 penduduk berdepan kesukaran untuk berulang-alik serta berkunjung ke rumah saudara-mara semasa Hari Raya Aidilfitri.
Jambatan sepanjang kira-kira 30 meter yang siap dibina pada 8 Ogos itu dipercayai runtuh selepas hujan lebat di kawasan tersebut.
Seorang penduduk, Nawi Che Man, 64, berkata, penduduk di dua buah kampung itu amat mengharapkan jambatan berkenaan dibaiki dengan segera bagi memudahkan kehidupan mereka.
Menurutnya, sebelum jambatan itu siap, mereka terpaksa menggunakan laluan sejauh lebih lima kilometer untuk keluar masuk ke kampung berkenaan.
"Bagaimanapun, kegembiraan kami mendapat jambatan baru hanya bertahan selama tiga minggu apabila ia runtuh pula," katanya ketika ditemui di sini semalam.

No comments:

Post a Comment