Sunday, October 17, 2010

Perangai yahudi ada pada UMNO

 Gambar sekitar demontrasi bantah roboh surau dan PASTI Bukit Katil..























Oleh: Pria Malaya

Cuba kalian bayangkan sejenak, sebuah surau dan tadika kanak-kanak muslim akan dirobohkan di Pulau Pinang oleh kerajaan negeri..korang rasa apa yang bakal berlaku?..siapa yg akan menyalak dan memekik membabi-buta? apa pula tajuk2 di media2 ampu Umno/BN dan blogger fanatik mereka??

Sudah pastilah segala makihamun, sumpah seranah, fitnah dan isu perkauman dimainkan oleh penyokong rasis Umno dan PERKASA, dibantu beberapa 'ulama muda' mereka, dan sekutu2nya, isu ini dihangatkan dengan tujuan menaikkan sentimen benci rakyat kepada kerajaan DAP dan PR...

Namun, berita ini tidak berlaku di PP, tetapi ianya berlaku di negeri Melaka, negeri yg diperintah oleh Melayu/Islam..diberitakan semalam, satu demontrasi telah diadakan bagi membantah tindakan kerajaan Umno/BN merobohkan surau dan PASTI kepunyaan penduduk kawasan Bukit Katil..

Mana penyokong Umno, mana PERKASA, mana yb Zul? mana blogger fanatik Umno? semuanya senyap membisu kerana ia tidak melibatkan DAP, musuh no. 1 mereka..maka, tiada keperluan bagi mereka utk memperjuangkan isu ini walau Melayu dan Islam diinjak sekalipun..

Ternyata, segala drama2 yg dimainkan mereka sebelum ini dlm media massa khususnya di Pulau Pinang hanyalah lakonan semata-mata, tidak lebih dari itu..semuanya demi kelangsungan politik dan perjuangan asobiyah mereka...fikir2kan..wallahua'lam..

p/s: ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong dan rakan-rakan dari kaum Cina (DAP) turut menghadirkan diri memberi sokongan malah bersama penduduk mengunjuk rasa membantah tindakan zalim pihak kerajaan Umno/BN...siapa YB Khoo Poay Tiong?..baca di 
SINI..

Sumber gambar: FB 'Khoo Poay Tiong' dan Angakatan Muda Keadilan Melaka

sumber

No comments:

Post a Comment