Friday, January 7, 2011

Kanak-kanak mangsa asid jalani pembedahan esok

SH
KUALA TERENGGANU -- Kanak-kanak mangsa simbahan asid oleh bapanya sendiri, Nurul Dahyatul Fazlinda Khalid dijadual menjalani pembedahan di bahagian muka esok.

Nurul Dahyatul Fazlinda, 9, murid Sekolah Kebangsaan Padang Setar, Kuala Berang, akan menjalani pembedahan itu di Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini.

Pengarah Jabatan Kesihatan Terengganu Dr Nordiyanah Hassan berkata pembedahan melibatkan kanak-kanak itu akan diketuai Pakar Perunding Pembedahan Plastik Dr Najiha Syarida Zakaria.

"Pihak hospital tidak mempunyai masalah untuk menjalankan pembedahan di bahagian muka kanak-kanak itu.

"Kami memang mempunyai kemudahan peralatan serta kepakaran yang lengkap bagi masalah seperti ini," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Pada 15 Ogos lepas, Nurul Dahyatul Fazlinda terkena simbahan asid ekoran pertelingkahan keluarga yang turut mencederakan ibunya Che Ku Zaimah, 29, adiknya Muhammad Irfan Firdaus, 3, dan neneknya, Minah Omar, 56.

Akibat kejadian itu Nurul Dahyatul mengalami kecederaan parah di bahagian muka, manakala ibunya mengalami kecederaan di tangan dan belakang badan. Nenek dan adiknya pula terkena percikan asid dan hanya mengalami kecederaan kecil di bahagian muka dan badan. -- BERNAMA

No comments:

Post a Comment