Friday, January 7, 2011

Veteran UMNO kutuk tuduhan liar blog terhadap RAIS

SH
PASIR PUTEH - Majlis Veteran Umno Kelantan mengutuk sekeras-kerasnya tuduhan liar yang disiarkan oleh sebuah blog di Internet yang mendakwa Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim terlibat dalam satu kes jenayah memperkosa pada 2007.
Pengerusinya, Datuk Rozali Isohak berkata tuduhan melulu tanpa usul periksa dibuat dengan niat jahat dan berkepentingan untuk menjatuhkan nama baik seseorang menteri yang diamanahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
"Veteran Umno Kelantan mengesa polis menyiasat laporan itu hingga ke akar umbi dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas mereka yang bertanggungjawab meleparkan tuduhan buruk itu," katanya.
Media hari ini melaporkan penafian Rais berhubung perkara itu dan meminta polis menyiasat pihak yang bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan yang dianggapnya berniat jahat untuk menjatuhkan karier politiknya.

Rozali berkata Veteran Umno Kelantan akan membuat laporan polis berhubung laporan itu dan meminta siasatan rapi dan menyeluruh dibuat bagi memastikan pihak yang terlibat dihadapkan di mahkamah.
"Perbuatan yang merupakan tuduhan hina itu sengaja diadakan untuk membunuh karier menteri berkenaan adalah amat jijik dilakukan oleh kumpulan yang bermotif jahat, kita akan buat laporan polis hari ini," katanya.
Rais dalam kenyataanya menafikan sebarang alegasi tersebut sama ada yang berkaitan alegasi memperkosa mana-mana individu empat tahun lepas atau lain-lain dakwaan yang dicetuskan penulis liar blog di Internet atau mana-mana entiti politik.

No comments:

Post a Comment