Saturday, March 12, 2011

Empat beradik dapat sijil lahir selepas 9 tahun

Kosmo!



DARI kiri, Muhammad Haikal, Muhammad Izzwan, Muhammad Irawan dan Muhammad Wan Ilham, menunjukkan sijil kelahiran masing-masing Alor Gajah semalam.


ALOR GAJAH - Gara-gara tidak dapat menyertakan sijil nikah semasa mendaftarkan kelahiran anak, Aryanti Roslan, 27, terpaksa menelan pahit selama sembilan tahun memikirkan nasib empat orang anaknya yang tidak memiliki sijil kelahiran.
Suami Aryanti, warga Indonesia, Sufandi Supardi, 33, yang menghilangkan diri sejak lima tahun lalu menyukarkan lagi pendaftaran empat anaknya dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) kerana status perkahwinan yang diragui.
Namun, perit jerih Aryanti berakhir semalam apabila anak-anaknya, Muhammad Wan Ilham, 9, Muhammad Irawan Ikram, 7, Muhammad Izzwan Azam, 6, dan Muhammad Haikal Daniel, 5, mendapat sijil kelahiran masing-masing.
"Selama ini saya sentiasa diselubungi kebimbangan kalau anak saya ditangkap polis ketika berjalan-jalan kerana disangka pendatang asing tanpa izin," katanya ditemui pada majlis penyerahan sijil kelahiran oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Linggi, Ismail Osman Ismail di sini semalam.

No comments:

Post a Comment