Wednesday, July 20, 2011

Mangsa kebakaran tuntut janji



SEBAHAGIAN daripada mangsa kebakaran Kampung Chubadak Jaya kini masih tinggal di Pusat Komuniti Sentul Perdana, Kuala Lumpur berikutan rumah PPR yang dijanjikan belum ada kemudahan asas.


KUALA LUMPUR - Sebanyak 57 mangsa kebakaran Kampung Chubadak Jaya, Sentul di sini kecewa apabila penempatan baharu di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Batu yang ditawarkan dalam keadaan tidak sempurna untuk diduduki.

Menurut mereka, janji untuk mendiami perumahan baharu dalam tempoh 24 jam itu hanya tinggal janji apabila pegawai di Bahagian Perumahan, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur memaklumkan bahawa mereka boleh masuk ke rumah berkenaan dua minggu lagi.

Pengerusi persatuan penduduk kampung tersebut, Samsudin Shah Saad, 49, berkata, penempatan baharu tersebut tidak boleh diduduki kerana tidak mempunyai kelengkapan asas seperti pendawaian elektrik, tingkap dan pintu rumah.

"Sememangnya amat mengecewakan kerana tiada satu rumah pun yang diberikan boleh diduduki sejak ditawarkan kepada kami pada Jumaat lepas.

"Ini mengakibatkan kami kini seperti mangsa keadaan selepas menjadi mangsa kebakaran tersebut," katanya ketika ditemui di penempatan sementara di Pusat Komuniti Sentul Perdana di sini.

Pada 12 Julai lalu, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M. Saravanan yang melawat mangsa kebakaran di Kampung Chubadak Jaya, Sentul menyatakan kesediaan membantu kira-kira 10 keluarga terlibat untuk mendapatkan penempatan baharu di PPR Batu dalam tempoh 24 jam.

Kosmo! Online - Negara

No comments:

Post a Comment