Thursday, July 28, 2011

Pelajar Malaysia maut terjatuh kondo sempat minta wang daripada bapa


BATU PAHAT 27 Julai - "Arwah pernah meminta ayahnya memasukkan wang sebanyak RM10,000 ke dalam akaun untuk membayar yuran pengajian tetapi permintaannya itu tidak sempat ditunaikan".

Demikian kata seorang ahli keluarga kepada pelajar kejuruteraan mekanikal di Universiti Kyushu, Fukuoka, Jepun, Muhammad Syafiq Abu Ani, 25, dari Taman Perdana di sini yang ditemui mati di Pattaya, Thailand Sabtu lalu.

Menurut sebuah akhbar tempatan, empat hari sebelum penemuan mayat itu, keluarga arwah telah membuat laporan berhubung kehilangannya.

Ahli keluarga itu yang enggan dikenali berkata, bapa arwah mahu memasukkan wang yang diminta itu kelmarin, tetapi berita penemuan mayat arwah membatalkan hasrat tersebut.

Menurutnya, ibu arwah baru meninggal dua bulan lalu, manakala bapanya ialah seorang guru.

Katanya, arwah yang merupakan anak kedua daripada lima beradik merupakan pelajar tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan bakal menamatkan pengajiannya pada April tahun depan.

Suasana sepi menyelubungi kediaman arwah di sini, namun hampir kesemua ahli keluarga terdekat yang hadir menanti jenazah dibawa pulang dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) enggan ditemu bual pemberita.

Menurut ahli keluarga itu, jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Banang di sini, malam ini.

Akhbar pattayaone.net menyatakan siasatan Polis Thailand mendapati, mangsa terjatuh dari tingkat 14, Kondominium Niran Grand di Soi Arunothai, Pattaya.

Turut dilaporkan, polis negara itu menemui pelbagai barangan peribadi milik mangsa termasuk selipar dan tiket penerbangan balik ke Malaysia di salah sebuah unit di aras sama.

Butiran yang tertera pada tiket itu menunjukkan mangsa sepatutnya pulang ke Malaysia sehari sebelum mayatnya ditemui.

Utusan Malaysia Online - Jenayah

No comments:

Post a Comment