Thursday, December 22, 2011

NFC: Najib jawab bila tiba masanya


KUALA LUMPUR 21 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau akan membuat kenyataan berhubung kontroversi melibatkan syarikat Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) apabila tiba masanya.

Malah kata Perdana Menteri, beliau juga akan menjawab mengenai isu peletakan jawatan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sebagai Menteri Pembangunan Keluarga, Wanita dan Masyarakat pada masa yang sesuai.

''Saya akan komen apabila sampai masanya," kata beliau pada sidang akhbar selepas melancarkan Pelan Sektor Kewangan 2011-2020 dan Mata Wang Siri Baharu di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kontroversi NFC yang turut dikaitkan dengan Shahrizat dan keluarganya yang mana Pengerusi Eksekutifnya, Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail merupakan suami Shahrizat.

Ketika ditanya adakah beliau ada menerima surat peletakan jawatan Shahrizat memandangkan terdapat beberapa pihak yang mendesak Shahrizat berbuat demikian, Najib berkata, beliau tidak menerima surat tersebut.

Menjawab soalan mengapa hanya menteri berkaitan sahaja yang menjawab isu berkaitan syarikat milik kerajaan (GLC), Najib berkata, Ketua-ketua Pegawai Eksekutif (CEO) juga bertanggungjawab dalam perkara tersebut.

''Apa yang berlaku mungkin menteri selalu bertemu media, sebab itu sebarang isu berkaitan dengan GLC dijawab oleh menteri.

''Tetapi jika kita lihat dalam ruangan perniagaan akhbar-akhbar misalnya, CEO juga ada membuat kenyataan," katanya.

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment