Sunday, May 13, 2012

Kemalangan bas: Dengar raungan rakan-rakan

Kemalangan bas: Dengar raungan rakan-rakan - Semasa - Sinar Harian:



Mohamad bersama Ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Noraini Ahmad melawat salah seotang mangsa kemalan
Mohamad bersama Ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Noraini Ahmad melawat
salah seotang mangsa kemalangan di Hospital Tuanku Jaafar, hari ini.
SEREMBAN – "Saya lihat semua tempat duduk sudah patah selain kedengaran rakan-rakan lain meraung kesakitan," kata Mohd Hafizan M. Senin, 30.

Mohd Hafizan merupakan salah seorang mangsa yang terselamat dalam kemalangan membabitkan dua bas dan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran Plaza Tol Port Dickson, di sini, awal pagi semalam.

Menurutnya, ketika kejadian, sebahagian besar penumpang sedang tidur dan dia yang duduk di kerusi penumpang belakang tercampak ke tengah-tengah bas.

“Saya yang tercampak ke bahagian tengah basa nampak semua tempat duduk sudah patah. Saya nampak seorang warga emas yang duduk di kerusi belakang pemandu bas berkenaan tercampak ke luar tingkap," katanya ketika ditemui Sinar Harian di Unit Kecemasan Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di sini hari ini.

Sementara itu, seorang lagi mangsa, Nurfarahim Abdullah, 21, dari Kampung Langgor, Hulu Terengganu berkata, ketika kejadian, dia tersentak dan panik melihat darah sudah melekat pada tudungnya.

“Kejadian berlaku begitu pantas. Saya sedar mulut dan hidung saya turut dipenuhi darah menyebabkan saya menjerit meminta tolong.

“Saya nampak pemandu bas turut meraung kesakitan kerana tersepit,” katanya.

Menurutnya, rombongannya dari Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Berang, Terengganu itu dalam perjalanan ke Bukit Katil, Melaka.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment