Sunday, May 13, 2012

PR demo tuntut mansuh tol Bt Tiga, Sg Rasau

PR demo tuntut mansuh tol Bt Tiga, Sg Rasau - Politik - Sinar Harian:

PR demo tuntut mansuh tol Bt Tiga, Sg Rasau
Sebahagian daripada mereka menyertai demonstrasi menuntut pemansuhan tol di Plaza Tol Batu Tiga, Shah Alam.
SHAH ALAM - Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat (PR), dengan diketuai PKR, sedang mengadakan demonstrasi menuntut agar tol Lebuh Raya Persekutuan di Batu Tiga dan Sungai Rasau di sini dimansuhkan.
Demonstrasi di kawasan Plaza Tol Batu Tiga, yang bermula sekitar jam 2.15 petang itu, disertai lebih 100 orang.
Terdapat beberapa anggota trafik mengawal keadaan manakala kenderaan yang lalu plaza tol pula memberi sokongan dengan membunyikan hon kereta.
Difahamkan penganjur bercadang untuk mengadakan demonstrasi di kedua-dua plaza tol secara berasingan.
Malah, difahamkan juga, peserta yang menyertai demonstrasi di Plaza Tol Batu Tiga akan menyertai mereka di Plaza Tol Sungai Rasau kemudian.
Dalam pada itu, PKR berjanji akan memansuhkan kutipan tol di Plaza Tol Batu Tiga dan Plaza Tol Sungai Rasau jika PR memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam, salah seorang yang mengetuai demonstrasi di Plaza Tol Sungai Rasau berkata, kewujudan plaza tol ini sejak lebih 24 tahun yang lalu telah membebankan rakyat kerana setiap hari dan sepatutnya dimansuhkan segera.
Demonstrasi di kawasan Plaza Tol Sungai Rasau bermula jam 2 petang dan berakhir 3.30 petang. Kira-kira 300 orang menyertai demonstrasi.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment