Monday, November 26, 2012

Ariel Sharon menyebut mengenai Syiah Majos dalam memorialnya!



((Saya pernah sentuh mengenai hubungan antara agama Kristian dan juga agama lain, terutamanya Syiah dan Druze, secara peribadi saya telah mengarahkan mereka (negara haram Israel) untuk menguatkan hubungan dengan dua agama minoriti ini, saya mencadangkan agar dijalinkan hubungan ketenteraan sebagai langkah simbolik kepada Syiah yan
g turut menderita masalah yang serius dengan Front Pembebasan Palestin, dan tanpa perlu memperincikannya, saya tidak pernah melihat Syiah sebagai musuh kepada Israel sejak dulu lagi))

"The Memorials Of Ariel Sharon" m/s 583-584.
First Print, 1992.
Terjemahan, Antwan Ubaid.
Perpustakaan Bisan, Lubnan, Beirut.


[Indonesian]
Ariel Sharon menyebut Majusi Syiah dalam memorialnya!

Saya pernah menyinggung tentang hubungan antara Nasrani dan sekte-sekte lain, khususnya Syiah dan Druze. Secara pribadi, saya telah meminta mereka (pemerintah Israel) untuk mempererat hubungan dengan 2 minoritas ini, serta bermaksud memberikan kerjasama persenjataan Israel sebagai langkah simbolik ke Syiah yang juga menderita masalah serius dengan Front Pembebasan Palestina. Dan tanpa perlu berpanjanglebar lagi, pada hakekatnya Syiah memang belum pernah terlihat sebagai musuh Israel.

"Memorial Ariel Sharon", hal. 583-584, Edisi pertama, 1992, diterjemahkan oleh Antwan Ubaid, Perpustakaan Bisan, Beirut, Lebanon.

No comments:

Post a Comment