Monday, November 26, 2012

Temuramah eksklusif dengan Mujahid 'Hamza Hamidi',

[BM]
Temuramah eksklusif dengan Mujahid 'Hamza Hamidi', dilahirkan pada tahun 1990 di bandar Aleppo. Hero ini menyertai revolusi sejak dari permulaan lagi dan juga merupakan seorang aktivis di facebook (Revolusi Syria menentang Bashar Assad) dan juga seorang komentar. Beliau kemudian dipilih untuk menyertai Tentera Pembebasan Syria di Homs sejak setahun yang lalu, dan sekarang beliau bersama-sama 
dengan FSA sepenuh masa bagi aktiviti ketenteraan.

'Hamza Humaidi' nama panggilan 'Hamzh AlHalabi' dikenali di Homs sebagai seorang yang bijak dari segi mental dan ketenteraan mengumpan Shabiha dan kemudian melakukan serang hendap. Beliau juga diberi pangkat leftenan oleh FSA di Homs. Hari ini, Hamza memberi latihan kepada Tentera Pembebasan Syria, melatihkan rekrut-rekrut baru bagaimana untuk menggunakan senjata penembak tepat, mortar dan pelancar roket serta beberapa helah ketenteraan dan merancang beberapa operasi di wilayah Homs.

Hamza Hamidi baru berusia 22 tahun, beliau kini adalah komander kepada batalion hijau di Homs dengan dianggotai lebih dari 500 orang pejuang.


[Indonesian]
Wawancara eksklusif dengan Mujahid Hamza Hamidi yang lahir 1990 di kota Aleppo. Hero ini ikut serta dalam revolusi sejak awal dan merupakan aktivis page (page Revolusi Syria yang menentang Basyar Assad), menanggapi komentar-komentar.

Kemudian dia terpilih untuk bergabung dengan FSA di Homs sejak sekitar setahun lalu. Bersama FSA, kini dia fulltime untuk aksi militer.

"Hamza Hamidi" yang dijuluki "Hamzh Al Halabi", dikenal di Homs akan strategi militer dan pikirannya yang cerdas untuk memancing Shabiha dan menyergap mereka. Bahkan oleh FSA, akan diberikan kepadanya pangkat Letnan di Homs. Beberapa hari ini dia memberikan pelatihan untuk FSA, melatih para anggota baru dalam menggunakan sniper, mortar dan peluncur roket, serta beberapa trik militer dan pancingan-pancingan. Juga melatih untuk banyak operasi di propinsi Homs.

Hamza Hamidi baru berusia 22 tahun. Kini dia seorang komandan militer di Batalyon Hijau di Homs yang beranggotakan lebih dari 500 prajurit!

link: http://www.youtube.com/watch?v=yoLDKWGseg8

No comments:

Post a Comment