Monday, November 26, 2012

Syria

[BM]
- Daoud Uglu di Turki bertemu dengan Ustaz Moadz dan mengumumkan Majlis Syria Baru sebagai wakil kepada Syria dan bukannya Bashar.

- Turki menyertai negara-negara yang mengutuk Bashar dan mengumumkan Majlis Syria Baru sebagai wakil kepada Syria.

- Ketua Parlimen Iran, Ali Larijani bertemu dengan Assad di Damsyik dan mengiktiraf Assad sebagai satu-satunya wakil kepada penduduk Syria, beliau berkata, " Kami meminta negara-negara Arab dan Teluk untuk berhenti mencampuri urusan dalam Syria dan berhenti membekalkan senjata kepada pengganas (pejuang kebebasan) untuk menentang Assad di Syria, mereka patut malu pada diri mereka sendiri, mereka seharusnya datang dan berbincang dengan Assad bukannya menghantar senjata"



[Indonesian]
- Daoud Uglu di Turki bertemu ustadz Moadz dan mengumumkan Dewan Syria Baru sebagai Perwakilan untuk rakyat Syria bukan Basyar.

- Turki bergabung dengan negara-negara yang mencela Basyar dan mengumumkan Dewan Syria Baru sebagai Perwakilan Syria tunggal.

- Ketua Parlemen Iran Ali Larijani bertemu Assad di Damaskus dan menyatakan Assad sebagai satu-satunya Perwakilan untuk rakyat Syria. Dia mengatakan, "Kami minta Arab dan negara-negara gurun pasir untuk berhenti mencampuri masalah internal Syria dan menghentikan pasokan senjata untuk para teroris yang menentang Assad di Syria. Mereka seharusnya malu pada diri sendiri, daripada kirim senjata. Mereka seharusnya datang untuk bicara dengan Assad."


-AlJazeera.

No comments:

Post a Comment