Wednesday, November 21, 2012

'Serangan 9/11 misi terancang AS'

Kuala Lumpur: Tun Dr Mahathir Mohamad bersetuju dengan teori konspirasi bahawa serangan 11 September 2001 ke atas bangunan berkembar World Trade Centre (WTC) adalah satu misi terancang Amerika Syarikat (AS).

Bekas Perdana Menteri itu berkata, serangan berkenaan bertujuan dijadikan alasan oleh AS untuk menceroboh negara Islam yang kaya dengan hasil minyak dan gas.
Katanya, sebagai buktinya selepas peristiwa yang mengorbankan ribuan rakyat negaranya, negara kuasa besar itu kemudian melancarkan serangan dan menceroboh Iraq serta Afghanistan.

Beliau berkata, pencerobohan itu adalah permulaan kepada peperangan ngeri yang membunuh ratusan ribu orang Islam kedua-dua negara berkenaan, malah mereka turut dianggap sebagai musuh sejagat.

Saya percaya jika kita terus berusaha mendapatkan waris atau pihak tertentu (rakyat AS) bagi membongkar peristiwa ini (serangan 9/11), maka kita akan mendapat pengganas sebenar, katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucaptama pada Persidangan Antarabangsa '9/11 Revisited-Seeking The Truth' anjuran Yayasan Keamanan Global Perdana (PGPF) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, semalam.

Persidangan sehari itu menampilkan sembilan panel penceramah dari seluruh dunia termasuk bekas Ahli Kongres AS, Cynthia McKinney, Wartawan dan Pengarah Filem, James Corbet serta Pengasas Kejuruteraan dan Arkitek 9/11 Truth, Dr Richard Gage.

No comments:

Post a Comment