Sunday, May 19, 2013

ANDAI TERJADI


Apabila negara-negara Islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir….. kita sering mendengar pemimpin-pemimpin kita menggunakan modal seperti ini.."Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai…"

Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuba kita berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain pula jadi seperti kita?

Mungkin suatu hari..
Amerika menyatakan Malaysia sarang pengganas..Alasannya masyarakat Malaysia sedang mengalami perang saudara kerana kejahatan pemimpin atau sebaliknya. Katanya lagi pejuang Hizbullah,Al-Qaeda,Militan Filipina atau Jemaah Islamiah terlibat di Malaysia

…Lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia …

Amerika menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya Singa**** di selatan, T***land di Utara dan Philip***** di Timur menyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan.Sama alasan Amerika menceroboh LIBYA!

Walaupun Malaysia kata Malaysia negara bebas pengganas,tapi tentera Kuffar tetap menyerang Malaysia juga sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hibullah dan Malaysia mengalami perang saudara.Media yang dikawal Yahudi memberitahu penduduk dunia,Malaysia dalam keadaan kritikal dan perlukan bantuan.PBB pula bertindak menghantar tentera NATO.
Malaysia tetap mempertahankan Malaysia, tidak ada pengganas dan segala kesulitan sedang diperbaiki sebaik-baiknya melalui pelbagai rundingan sesama masyarakat.Tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan , Iraq dan Lubnan.

Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita… YB Wakil Rakyat… Parlimen dan ADUN… Tauke-tauke Cina yang kaya… semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.
Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar Amerika dan sekutunya. Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pemimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab… Khalifah Ali Abi Thalib… Khalifah Khalid Al-Walid… Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi… yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.

Saat Peperangan bermula….

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. Amerika dan Sekutunya mengebom…melancar peluru berpandu… membedil…menembak rakyat Malaysia…mereka membunuh Orang tua… perempuan dan Anak-anak kecil orang Melayu islam kita…sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Palestin yang tak berdosa!!!
Amerika dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih berganti…..

Debaran semakin memuncak dalam jiwa rakyat.Ada yang menangis ketakutan.Ada yang kelaparan.Ada yang menjadi setengah gila mencari keluarga yang hilang.Telefon tidak berguna lagi untuk berhubung.Facebook tidak berguna lagi untuk meluahkan perasaan.
Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang….datang lagi pesawat musuh silih berganti….

Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana Singa****… diserang dengan jet-jet pejuang yang sentiasa melalui ruang udaranya… menghujani bom-bom dan roket…kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.Asap putih menyusur di celah dedaun pokok nan rimbun itu. Kepulan yang naik menjulang langit, menutupi sebahagian hadapan rumah Kiri kanan tingkap terbuka lebar, memuntahkan haba panas yang mencengkam rasa. Pedih mata, tak terkata hingga nafas tercungap-cungap dada

Anda di berada di Terengganu….Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Pantai Timur seperti Jepun mendarat dahulu…Tentera Bersekutu semakin dekat dengan rumah anda… menentang pintu rumah anda….anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah…Keributan dan kekalutan dasyat pagi itu, disaksikan fajar.
Tragedi menghayat hati pun memulakan kisah lukanya.Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda…sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia …muncung senapang ditujukan di kepala anda…
Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawa berjalan-jalan setiap hujung minggu diacukan muncung senapang…

"DAMMMMMM"…anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu..Serpihan otaknya melekat pada dinding.

Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak.. anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…Seorang anak anda berumur 5 tahun diambil oleh salah seorang tentera anutan Syiah lalu dimasukkan kedalam oven pembakar kerana anak anda bernama Aisyah ataupun Umar.Mereka memaksa anda melihat bagaimana anak anda dibakar hidup-hidup dan mati perlahan-lahan.Sebagaimana mereka melakukannya di Baghdad.

Anda mengalirkan air mata… INGAT AKAN ALLAH…Selama ini anda hanya sibuk mengumpul kekayaan..Membesarkan rumah dan memiliki kereta mewah..Tapi semuanya tidak berguna lagi.
Sekarang ujian peperangan berlaku didepan mata anda. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan.

Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar. Mayat orang Melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri.Ya!Kanak-kanak yang sentiasa bermain bersama anak anda,orang-orang tua yang sentiasa anda tegur apabila di kedai kopi.

Diatas bukit itu juga…anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk membunuh dan menembak saki-baki orang Melayu Islam yang masih selamat… mengeledah setiap ruang kononnya memburu Al-Qaeda, Hizbullah atau Jemaah Islamiah…Padahal mereka melakukan penghapusan kaum Melayu Islam..


Anda bertanya kepada diri "Mengapa mereka lakukan walaupun kita menafikan tiada pengganas di Malaysia?"..

Selama ini anda hidup dalam kedamaian anda tidak pernah mengambil tahu sejarah Kemelayuan.Anda tidak tahu Melayu sangat ditakuti Yahudi.Orientalis dan Sejarawan mereka percaya keturunan Siti Qaturah yang melahirkan bangsa Melayu akan menyembelih bangsa mereka di akhir zaman seperti yang dinyatakan dalam kitab-kitab kuno Yahudi.

Anda tidak tahu tanah Melayu luasnya ke timur mencecah tanah Okinawa Jepun,baratnya menyentuh peta India,selatannya hingga ke Jawa dan utara menjejak Champa!Anda tidak sedar Imprealisma membahagi-bahagikan memecahkan tanah ini seperti sel yang mengalami diffusion.Sehingga saki-baki kerajaan Melayu hanya terdapat di selatan Siam,Melaka,kepulauan Sumatera dan Jawa sahaja.Tidak cukup dengan itu,mereka menghantar pula British dan Belanda memisahkan rumpun Melayu di Nusantara.Malangnya anda percaya Tanah Melayu itu bermula dari Perlis hingga ke Johor.Anda sebenarnya BUTA kerana membutakan diri! Anda kata Sejarah langsung tidak berguna...

............................................

Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda terjumpa dengan Tentera bersekutu nanti….
Apa yang anda harapkan pada masa itu????
Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali…

Bantuan Allah dan bantuan tentera untuk membela agama Allah..
Anda mengharapkan tentera dari negara lain memberi bantuan ketenteraan kepada Malaysia. Anda mengharapkan saudara seagama datang melindungi daripada tentera Kuffar … Anda mengharapkan bantuan tentera fi sabilillah daripada negara jiran!

Tetapi tunggu punya tunggu…. bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba…
ANDA terdengar ucapan daripada pemimpin negara Islam yang lain menyatakan:

"Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang Malaysia "(Pengerusi OIC yang baru)

"Tujuan peperangan ini adalah untuk melindungi masyarakat daripada pengganas"
(Negara-negara Komanwel)

"Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas tamat perang nanti…setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu"
(Presiden NAM)

"Alhamdulillah… Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan negara Malaysia yang dilanda peperangan…Kita semua patut bersyukur… kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni"
( Presiden Indonesia- Pemimpin Malaysia selalu sebut camni)

"Tak apa… selepas peperangan tamat… Kami akan menghantar para pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia "
( Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand )
APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN DARIPADA MEREKA??
Saya pasti masih ada pembaca berkata "Perkara ini tidak akan berlaku" dan masih bergembira dalam dunia masing-masing..

Sama seperti sangkaan saudara kita sebelum ini.Tapi?
renung-renungkan….

Daripada Tsauban r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda;
"Hampir tiba suata masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang kelaparan mengerumuni talam hidangan mereka".
Salah seorang sahabat bertanya "Apakah kami sedikit pada hari itu?" Nabi s.a.w. menjawab, "Bahkan kamu pada hari itu ramai, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah s.w.t. akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah s.w.t. akan mencampakkan "wahan" ke dalam hati kamu.
Seorang sahabat bertanya, "Apakah wahan itu wahai Rasulullah?"
Nabi Muhammad s.a.w. kita menjawab, "Cinta dunia dan takut mati".
(H.R. Abu Daud)
 

No comments:

Post a Comment