Sunday, January 19, 2014

Pancaroba



JANGAN TUNGGU IMAM MAHDI :

1. Bila muncul Imam Mahdi, kita akan sokong beliau dan berperang di bawah kepimpinan beliau untuk menghapuskan kebatilan, penindasan dan pengabdian manusia kpd manusia. Ini adalah perintah dpd Allah dan Rasul-Nya. Sebelum Imam Mahadi muncul, kita hendaklah bersatu di bawah kalimah Laailaahaillallah utk memerangi kekuasaan yg syirik dan kufur tanpa beliau (Imam Mahadi).

2. Di dalam sistem pemerintahan demokrasi kita yang syirik dan kufur ini wujudnya kebatilan, penindasan manusia ke atas manusia dan system pengabdian manusia kpd kekuasaan manusia. Bila wujud sahaja kerajaan demokrasi yg syirik dan kufur, walaupun ianya tidak menyerang dan membunoh kita, kita adalah diperintahkan Allah untuk menghapuskannnya melalui Jihad, Perang dan Revolusi, iaitu perjuangan yang bertujuan untuk menghapuskan kerajaan yang batil dan untuk digantikannya dengan kerajaan yang benar - Quran 8:7,8, untuk menghapuskan penindasan dan kezaliman dpd manusia ke atas umat manusia - Quran 2:193 dan juga untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kpd kekuasaan manusia - Quran 22:40.

3. Jangan asyik tunggu Imam Mahadi saja tanpa berjuang melalui Jihad, Perang dan Revolusi , iaitu perjuangan untuk menghapuskan kerajaan yg syirik dan kufur, kerana itu ertinya kita tidak mentaati perintah Allah, itu ertinya kita mengekalkan kekuasaan yg syirik dan kufur, itu ertinya kita mengekalkan penindasan manusia ke atas manusia dan itu ertinya kita mengekalkan pengabdian manusia kpd kekuasaan manusia yg kesemuanya ini adalah merosakkan Aqidah kita.

4. Sekiranya kita tidak berjuang kerana asyik tunggu kedatangan Imam Mahadi, padahal perintah berperang sudahpun disampaikan kpd kita, kita akan diseksa di Akhirat nanti - Quran 9:38,39.

No comments:

Post a Comment