Monday, October 27, 2014

PAS Terpaksa Mengalah - Khalid Samad


Diterbitkan: Isnin, 27 Oktober 2014 2:02 PM
Khalid Samad

KUALA LUMPUR: PAS mengakui parti itu terpaksa mengalah dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) demi masa depan politiknya dalam Pakatan Rakyat.

Menyifatkan pernah 'disiku' oleh rakan sekutunya itu, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad bagaimanapun berkata, parti itu perlu bertahan jika ingin terus bersama dengan DAP dan PKR.

"Kita kena faham adat berkawan, kalau dulu biasanya main sendirian, tapi sekarang dah ada kawan. Tak boleh kememeh (manja), main bola dengan kawan pun kadang-kadang kena siku.

"Lalu relakslah. Kalau kena siku...balik rumah beritahu mak ayah dibuli, takut-takut akhirnya tak ada orang nak kawan," katanya di Dewan Rakyat pada Isnin.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2015 di sini.

Bagaimanapun,  Khalid yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS menegaskan bahawa parti tidak pernah dibuli oleh DAP dan PKR ketika berada dalam Pakatan Rakyat sejak penubuhannya pada 2008.

"Dari segi dakwaan buli yang disebut oleh Yang Berhormat (YB) Ketereh (Tan Sri Annuar Musa) khususnya mengenai PAS dalam Pakatan Rakyat, saya ingin yatakan secara jelas bahawa dalam pakatan ini, PAS tidak dibuli," katanya.

Sebelum ini, ketika membahaskan RUU yang sama, Annuar mendakwa PAS sering menjadi mangsa buli oleh DAP dan PKR dalam pelbagai perkara termasuk yang terbaharu membabitkan isu pelantikan Menteri Besar Selangor.

No comments:

Post a Comment