Wednesday, November 26, 2014

Wanita pertama India rimas dijaga 24 jam

New Delhi: Isteri Perdana Menteri India Narendra Modi yang tidak tinggal serumah dengan pemimpin itu, mempertikaikan keputusan kerajaan menyediakan pasukan pengawal peribadi sepanjang 24 jam sehari walaupun ketika dia menaiki beca.
Jashodaben Modi, 62, yang menetap di Gujarat, negeri di barat India berkata, dia memfailkan petisyen untuk mengetahui mengapa keselamatannya dikawal sejak Modi dipilih menjadi perdana menteri pada Mei lalu.
“Saya dikelilingi lima pengawal keselamatan sepanjang masa. Saya atau keluarga terpaksa memasak dan menyediakan tempat tidur mereka. Ini amat menjengkelkan.
“Keadaan semakin huru-hara apabila saya terpaksa mengguna kenderaan awam dan mereka mengekori dengan menaiki kereta berhawa dingin,” kata Jashodaben.
Jashodaben, pesara guru, tinggal dengan abangnya sejak Modi mengambil keputusan untuk berpisah dengannya kira-kira 45 tahun lalu, ketika mereka masih remaja.
Jashodaben tidak pernah menimbang untuk meminta cerai.
Dia mula mendapat perhatian apabila Modi yang tidak pernah bercakap mengenai rumah tangganya mendedahkan status perkahwinannya ketika mengemukakan dokumen untuk bertanding pada pilihan raya awal tahun ini. - AFP
Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 26 November 2014 @ 5:06 AM


Narendra
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/11804#sthash.FHmD0Jc9.dpuf

No comments:

Post a Comment