Menurut laman web hollywoodlife.com, selain Upton,22, aktor, Chris Hemsworth turut dipilih sebagai Lelaki Paling Seksi pada Anugerah majalah People yang diadakan di Hotel Beverly Hilton, di sini baru-baru ini.
Upton yang kini menjadi model untuk Sports Illustrated Swimsuit Edition dan juga terlibat dalam filem komedi The Other Women, mengenakan gaun berwarna hitam ketika menerima anugerah tersebut.
“Ini adalah penghormatan kepada saya kerana seksi, sekali gus memberi makna bahawa seseorang itu yakin dan gembira dengan penampilan diri saya,” kata Upton ketika menerima tropi tersebut.
Selain Upton, beberapa selebriti lain turut memenangi anugerah pada malam itu termasuk aktres, Karlie Kloss yang menerima Anugerah Model Sepanjang Tahun, aktres, Kate Hudson menerima anugerah Model Selebriti Terbaik, Jimmy Fallon menerima anugerah Pengacara Rancangan Temu Bual Terbaik serta penyanyi, Gwen Stefani menerima anugerah Ikon Gaya Terbaik.
Pemenang pada anugerah tersebut tidak dipilih oleh peminat, sebaliknya dipilih oleh pengarang majalah People dan pengurusan penerbitan Entertainment Weekly.