Friday, April 2, 2010

cabar jangan tak cabar


Jangan cabar saya berlebihan - MB Perak

02/04/2010 5:39pm

IPOH 2 April - Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir memberi amaran kepada pakatan pembangkang terutama anggota Parlimen supaya tidak mencabarnya secara berlebihan.
Beliau menyifatkan anggota Parlimen pembangkang melampau apabila menuduh beliau dengan pelbagai dakwaan seperti ”penipu besar” apabila mendedahkan menerima tawaran jawatan itu sekiranya melompat parti.
Beliau berkata, banyak lagi keburukan mengenai pembangkang yang boleh didedahkan sekiranya mereka khususnya pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berterusan mencabarnya dengan pelbagai dakwaan berlebihan.
"Beritahu Ngeh supaya diam dan jangan cabar saya berlebihan. Tanyalah ”bos” dia sendiri yang mengatakan tidak menelefon saya dan keesokan hari pula kata ada menelefon saya.
“Itu sudah cukup membuktikan siapa yang bercakap benar dan siapa yang bercakap bohong...jangan nanti saya memanggil dia (Anwar) sebagai ”bankrupt politician” pula kerana mengaku tidak pernah menelefon saya,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan Ngeh bahawa tawaran jawatan itu adalah pembohongan serta pengakuan Anwar di Dewan Rakyat semalam bahawa memang wujud pelawaan untuk Zambry menyertai PKR selepas pilihan raya umum ke-12.
Katanya, dengan pengakuan Anwar semalam, ia jelas membuktikan siapa sebenarnya ”pembohong besar” dan sering berdolak-dalik melakukan pembohongan. - Bernama

No comments:

Post a Comment