Monday, June 21, 2010

Lesen premis kafe siber dibeku



KERIAN - Sebagai langkah membendung gejala sosial dalam kalangan pelajar, Majlis Daerah Kerian (MDK) terpaksa mem bekukan pengeluaran lesen perniagaan kafe siber di pekan dan bandar kawasan tadbirannya walaupun permohonan lesen berkenaan di luar jangkaan.

Yang Dipertuanya, Ismail Hassan berkata, kini sudah ada lebih 54 premis kafe siber yang dikendalikan warga tempatan di kawasan tadbiran MDK terutama di Parit Buntar, Bagan Serai, Kuala Kurau dan Tanjung Piandang.

Menurutnya, disebabkan premis terbabit sudah melebihi 50 buah, MDK tidak berhasrat menambah kemudahan itu dalam masa terdekat.

“Kita bimbang dengan gejala sosial yang berlaku dalam kalangan anak-anak muda termasuk pelajar yang menghabiskan masa sehingga larut malam di kafe siber.

“Kita bimbang mereka menyalahgunakan kemudahan itu sehingga boleh membawa keruntuhan akhlak dan masalah kewangan kepada keluarga,” katanya.

Ismail berkata, MDK bersama polis dan Pegawai Pejabat Pelajaran Daerah Kerian sering mengadakan operasi mengejut, memantau dan memeriksa kafe siber bagi me

No comments:

Post a Comment