Wednesday, July 13, 2011

Dua beradik lemas dalam tali air


ALWANI dan Mohd Izat Afiq yang lemas  di tali air di Kampung Pak Koje, Melor, kelmarin.
ALWANI dan Mohd Izat Afiq yang lemas di tali air di Kampung Pak Koje, Melor, kelmarin.


Ibu tak sangka permintaan tidur bersama petanda pemergian buat selama-lama

KOTA BHARU: Seorang ibu tidak menyangka permintaan dua beradik untuk tidur bersamanya, sebagai tanda mereka akan pergi selama-lamanya, apabila kedua-duanya ditemui lemas dalam tali air, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, mangsa, Alwani Shamimi Mohd Ridza, 11 dan adiknya, Muhamad Izat Afik, 9, murid Sekolah Kebangsaan (SK) Pak Badol, ditemui mati lemas di dasar tali air di Kampung Pak Koje, Melor, di sini, beberapa meter dari kediaman mereka.
Ibu mangsa, Asmarani Ismail, 31, berkata dua daripada tiga beradik itu tidak pernah berkelakuan sebegitu sebelum ini, apabila tiba-tiba meminta mahu tidur bersamanya dan gembira apabila dibenarkan berbuat demikian.

“Saya tidak sangka permintaan arwah berdua mahu tidur bersama, seolah-olah permintaan terakhir, malah bagaikan tidak percaya akan kehilangan kedua-dua anak manja itu serentak, tetapi reda dengan ujian Tuhan ini,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Bapa mangsa, Mohd Ridza Awang, 35, berkata sebelum kejadian, beliau bersama isteri serta anak bongsu mereka, Muhamad Izz Afif, meninggalkan kedua-dua mangsa di rumah untuk menziarahi mentuanya di Mahligai, di sini.

Katanya, dua beradik itu tidak pernah bermain di tali air, malah sebelum meninggalkan mereka, beliau sempat menasihatkan mereka supaya tidak bermain berhampiran kawasan berkenaan.
“Kami meninggalkan mereka jam 6 petang dan pulang sejam kemudian sebelum mendapati kedua-duanya tiada di rumah. Saya terus mencari mereka di rumah saudara berhampiran, tetapi gagal.

“Ketika mencari bersama beberapa penduduk, saya ternampak basikal Alwani di atas tebing tali air dan bergegas ke situ sebelum melihat basikal Muhamad Izat dalam tali air berkenaan,” katanya.

Beliau bersama penduduk kampung turun ke tali air pada paras lebih dua meter dan berjaya menemui mayat Alwani Shamimi sebelum menemui Muhamad Izat Afik berhampirannya. Berita Harian Online | Dua beradik lemas dalam tali air

No comments:

Post a Comment