Tuesday, August 30, 2011

Ingin cium tangan ayah

MARANG: “Dia (Nurul Dahyatul Fazlinda) hendak sangat bersalaman dan mencium tangan ayahnya pada pagi Aidilfitri. Walaupun payah untuk ke sana (Penjara Marang) kerana masalah kenderaan, saya akan berusaha membawanya bertemu ayahnya itu kerana peluang berkenaan hanya terbuka pada hari raya kedua dan ketiga saja,” kata Che Ku Zaimah Che Ku Awang, 29, ibu Nurul Dahyatul Fazlinda Mat Haizan, 9, mangsa simbahan asid bapa sendiri, Mat Haizan Mat Yasin, 33, pada 15 Ogos tahun lalu.
Che Ku Zaimah berkata, dia akan berusaha menunaikan permintaan anaknya yang dipanggil Lin itu kerana selain bersalaman dan mencium tangan ayahnya, dia juga bercadang beraya bersama lelaki berkenaan dalam suasana penuh kegembiraan dan sudah menempah sepasang baju Melayu hijau untuknya.

“Kami akan memakai pakaian sedondon hijau pada pagi raya. Walaupun sedih kerana hanya dapat beraya seketika dengan bekas suami namun raya tahun ini bakal menjadi kenangan manis buat kami sekeluarga,” katanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan cek insuran Takaful Ikhlas kepada pewaris ahli Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) yang meninggal dunia dan terbabit dalam kecelakaan di Pejabat Rela Daerah Marang, di sini.

Che Ku Zaimah dari Kampung Sekayu, Hulu Terengganu, yang turut mengalami kecederaan dalam kejadian itu menyertai Rela sejak empat tahun lalu menerima wang insuran RM2,800 yang disampaikan Pegawai Rela Hulu Terengganu, Leftenan Kolonel (Rela) Abd Razak Ishak.

Dalam majlis ringkas dihadiri Pengarah Rela Terengganu, Kolonel (Rela) Mohamad Abu Bakar dan Pegawai Rela Marang, Leftenan Kolonel (Rela) Siti Fatimah Aziz, seramai lima penerima termasuk Che Ku Zaimah menerima wang insuran berkenaan berjumlah antara RM1,000 hingga RM22,000.hmetro

No comments:

Post a Comment