Thursday, August 18, 2011

Megawati tidak bersetuju dengan Susilo





Megawati


JAKARTA 17 Ogos - Bekas Presiden Indonesia, Megawati Sukarnoputri terus memperlihatkan sikapnya yang tidak bersetuju dengan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono dengan tidak menghadirkan diri pada upacara peringatan ulang tahun ke-66 kemerdekaan negara ini di Istana Merdeka, di sini pagi ini.
Biarpun tanpa kehadiran Megawati, anggota keluarga beliau yang lain hadir pada upacara itu termasuk suami beliau, Taufiq Kiemas yang juga Ketua Majlis Permusyawaratan Rakyat (MPR) dan anak perempuannya, Puan Maharani Sukarnoputri yang juga anggota Dewan Perwakilan Rakyat (DPR).
Ketika ditanya alasan ketidakhadiran Megawati, yang juga Ketua Umum Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan pada upacara itu, Taufiq hanya tersenyum.
Selain tidak menunjukkan muka pada upacara itu, kelibat bekas presiden kelima Indonesia itu juga tidak kelihatan pada acara pidato negara yang disampaikan Susilo semalam di DPR.
Menurut Puan Maharani, awal- awal lagi ibunya sudah memaklumkan tidak dapat hadir pada acara pidato negara kerana terikat dengan komitmen lain.
Bagaimanapun, Puan Maharani enggan mendedahkan acara apa yang terpaksa dihadiri ibunya.
"Ada acara lain dan beliau memang sudah memaklumkan tidak dapat hadir hari ini. Tidak ada alasan-alasan tertentu melainkan sibuk dengan tugasan lain," jelas Puan Maharani. - Utusan

No comments:

Post a Comment