Thursday, August 18, 2011

Ummi Hafilda sumpah, tiada hubungan intim

KUALA LUMPUR 16 Ogos - Ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali hari ini sekali lagi melafazkan sumpah laknat bagi menafikan dakwaan bahawa beliau pernah menjalin hubungan intim dengan bekas rakan perniagaannya, Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda.
Ummi Hafilda, 43, yang ditemani Penasihat Undang-Undangnya, Mohd. Khairul Azam Abdul Aziz melafazkan sumpah tersebut ketika ditemui pihak media di lobi Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur.
Beliau yang berbaju kaftan dan bertudung warna merah jambu dengan tegas berkata: "Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Saya Ummi Hafilda Ali tidak pernah mengadakan apa-apa hubungan seks dengan Dayak bernama Baginda Minda. Minnal nauzubillah."
Adik Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali itu menyatakan, beliau telah difitnah dan mendakwa mengetahui individu yang melakukannya.
Ummi Hafilda turut mencabar Nor Azman supaya hadir ke mahkamah bagi menjawab kes saman RM100 juta yang difailkan terhadap lelaki itu dan Mkini Dotcom Sdn. Bhd. (Mkini Dotcom) atas dakwaan menyiarkan artikel berunsur fitnah dan menjatuhkan maruahnya.
Beliau hadir di kompleks mahkamah tersebut untuk memfailkan permohonan bagi mendapatkan perintah penghakiman ingkar terhadap Nor Azman yang tidak mengemukakan sebarang respons sejak saman itu pertama kali difailkan pada 17 Mac lalu.
Permohonan tersebut difailkan melalui firma guaman Tetuan Sahrihan & Hamdan di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini.
Kes saman itu akan disebut di hadapan Hakim Datuk V.T. Singham, Jumaat ini.
Pada 13 April lalu, mahkamah membatalkan saman itu setelah peguam kesemua pihak yang terlibat tidak hadir sebelum ia difailkan semula oleh plaintif pada 25 April lalu.
Sementara itu, Ummi Hafilda menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) berkata: "Dalam setiap ceramah, saya akan sumpah laknat atas dua perkara salah satunya mengenai Baginda Minda. Dan satu lagi mengesahkan tiada unsur konspirasi dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin tidak pernah mengupah atau membayar saya (walau) sesen pun seperti yang didakwa."-utusan

No comments:

Post a Comment