Tuesday, September 18, 2012

Rancangan serang kemudahan nuklear Iran idea paling bodoh: Bekas ketua Mossad




         
TEL AVIV: Bekas Ketua Mossad, Meir Dagan, semalam berkata kemungkinan serangan tentera Israel ke atas kemudahan tenaga nuklear Iran akan menjadi “idea paling bodoh pernah didengar.”

“Serangan ke atas Iran sebelum semua pendekatan lain diterokai bukan cara yang betul untuk melakukannya,” katanya dalam temu bual dengan program 60 Minutes terbitan stesen CBS.


Kenyataan bekas ketua agensi perisikan Zionis itu dibuat ketika Israel terus meningkatkan retorik mereka terhadap Republik Islam Iran dengan mengancam negara terbabit dengan tindakan ketenteraan bagi menghentikan program tenaga nuklearnya. Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, dan Menteri Pertahanan, Ehud Barak, sejak sekian lama mendesak Britain dan Amerika Syarikat (AS) untuk mengambil tindakan lebih tegas terhadap Iran. Sementara itu, pemimpin Kor Pengawal Revolusi Islam, Mohammad-Ali Ja’fari, berkata Iran akan memberi “tindak balas jelas” ke atas rejim Israel jika rejim Zionis itu berani menyerang. “Saya yakin tiada satu pun kesan yang tinggal di Israel jika serangan ke atas Iran dilancarkan,” katanya. - Press TV

No comments:

Post a Comment