Sunday, October 28, 2012

10 tahun jejaki anak

10 tahun jejaki anakNormah ( dua dari kiri) memegang gambar Nor Ain yang kini masih menghilang dan meninggalkan anaknya, Muhamad Zanawi Abdullah, 10.
IPOH – Tanpa berputus asa, seorang ibu terus berusaha menjejaki anak perempuannya yang melarikan diri ketika berusia 12 tahun dari rumah mereka di Pulau Pangkor.

Ibu berkenaan, Normah Asinar, 56, berkata, anak perempuannya, Siti Nor Ain Tallib yang kini berusia 23 tahun menghilangkan diri 10 tahun lalu selepas melahirkan seorang bayi lelaki.

Menurutnya, tiada berlaku perselisihan faham antara mereka sebelum kejadian itu dan dia telah meninggalkan bayi terbabit yang kini menghidap sakit kulit.

“Saya tidak tahu di mana Nor Ain berada. Sudah puas mencari dia termasuk di dalam hutan. Nor Ain pun tidak pernah menghubungi saya sehingga kini.

“Saya perlukan dia kembali untuk menjaga semula anaknya yang kini sakit kulit dan memerlukan perhatian lebih,” katanya pada sidang media di Wisma DAP di sini, kelmarin.

Normah terpaksa bekerja sebagai pengawal keselamatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk membesarkan cucunya, Muhammad Zanawi Abdullah yang kini berusia 10 tahun.

Katanya, selain menyekolahkan cucunya, pendapatan sebanyak RM500 itu juga digunakan untuk menanggung perubatan mereka berdua.

Dia berharap Nor Ain pulang ke pangkuan keluarga dengan segera dan mana-mana individu yang mengenali Nor Ain diminta menghubungi talian 012-5533 705.

No comments:

Post a Comment