Thursday, March 14, 2013

Dua askar gugur naik pangkat




NAJIB mengaminkan doa untuk jenazah Ahmad Hurairah Ismail di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia di Subang semalam.


SUBANG – Kerajaan semalam mengumumkan kenaikan pangkat dua anggota tentera yang terkorban dalam Ops Daulat menentang pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kenaikan pangkat tersebut merupakan penghargaan kepada kedua-dua wira itu selain mengenang jasa serta pengorbanan mereka kepada negara.
Menurut beliau, Allahyarham Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dan Prebet Ahmad Farhan Ruslan, 21, masing-masing dinaikkan pangkat sebagai Koperal.
“Ini bererti imbuhan untuk ibu bapa mereka akan diberikan melalui beberapa faedah perkhidmatan. Wang tidak boleh mengubati kesedihan dan kehilangan keluarga tetapi ini tanda prihatin kerajaan, kementerian dan warga tentera,” kata beliau.
Beliau berkata demikian selepas menyambut ketibaan kedua-dua jenazah yang diterbangkan dari Tawau dengan pesawat C-130 milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Pangkalan TUDM di sini semalam.
Jenazah yang tiba pukul 8 pagi itu turut diberi penghormatan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Zulkifli Zainal Abidin dan Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0314&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm#ixzz2NTMlk1Gx 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment