Sunday, March 3, 2013

r tragedi Lahad Datu..

Salam...izinkan gua berbicara sebentar melempar komentar tragedi Lahad Datu...

Kenapa isu ni gagal dan masih berlanjutan,,malah semkin parah?

Semua berpunca dari kesalahan pemerintah yg ghairah memberi kewarganegaraan expres kepada pendatang asing...

Apa dia? orang2 Sulu bukan sahaja mendapat IC malah menjadi ketua umno cawangan di mana2 di Sabah!!!

Sebab itulah .. apabila serbuan / kepungan... di lokasi A.. akan muncul lagi serangan dan kejadian tebusan di lokasi B... begitulah seterusnya ... mengapa? siapa boleh kenal pasti penceroboh Sulu? mereka adalah warga Sabah.. ada IC... bergerak dikalangan rakyat Sabah..tangkap sana.. muncul lagi yg lain di sini.. berlaku tembak menembak.. maknanya mereka telah siap siap menyeludup senjata di lokas2 mereka..

Nampak tak?


Siapa sebenarnya PUNCA masalah ini?

Gua ingin serek pemikiran korang ke arah ini.. bukan focus statmen Tian Chua yang kata umno sandiwara .. sedangkan statmen Tian Chua di buat sehari sebelum kejadian tembak menembak.. semua media focus pasal Tian Chua tampa sebut pun komen Tian berkenaan kata2 tersebut.!! begitu bacul umno mempergunakan alat media mereka demi politik!

PUNCA kepada masalah ini adalah UMNO.

Umno selaku kerajaan.. Sepatutnya menjaga kedaulatan negara.. namun sebaliknya berlaku.Umno memberi kewarganegaraan kepada rakyat asing sewenang wenangnya demi mendapat undi! ini bukan FITNAH.. ini benar2 kejadian.. FAHAM?

Umno selaku kerajaan sepatutnya menjaga perairan negara dari diceroboh.. bukan membiarkan perairan di ceroboh!

Kejadian demi kejadian hari ini mesti ada kesilapan yng membuatkannya jadi begitu.Sekiranya TIADA projek ic... peraiaran negara di kawal rapi.. mana mungkin penceroboh memasuki negara dengan bebas semahunya?

Sekarang berlangsung kejadian tembak menembak di sekitar Sabah.. gua harap pemimpin2 yang BERANI mempertahankan negara dengan darah dan tulang yang habncur sudi kedepan berlawan dengan musuh...bukan mengarahkan polis buat itu ini yg mengakibatkan nyawa mereka dalam bahaya!

Semua ini salah umno!!

Sebab... UMNO lah kerajaan Malaysia...tak kan PR plak kan?
 

No comments:

Post a Comment